fbpx

התקנת מערכת סולארית

האנושות עמלה מזה שנים רבות על רתימה של קרני השמש לייצור חשמל ירוק וזול. והיום, כל אחד מאיתנו יכול ליהנות מההישגים, ולהתקין על הגג הבית מערכת סולארית לייצור חשמל ולחסוך באנרגיה ובכסף!

התקנה של פאנלים סולאריים תחסוך גם בייצור חשמל ממקורות מזהמים וגם בתשלומי החשמל. להתקנת מערכת סולארית יש עלויות והיא כרוכה לעיתים באישורי בנייה, אבל ההשקעה מחזירה את עצמה – ומהר.

שימוש באנרגיה מתחדשת, הוא אחד מהעקרונות החשובים במלחמה נגד משבר האקלים. אחת הדרכים הנגישות כיום לרבים מאיתנו, היא התקנת מערכת סולארית על גג הבית או העסק, שתהפוך קרני שמש לחשמל.

ישראל היא למעשה חלוצה עולמית בנושא האנרגיה הסולארית, אם לוקחים בחשבון את דודי השמש לחימום מי המקלחת, המעטרים את מרבית גגותיה, אבל ההתקדמות בתחום, מאפשרת כיום לנצל את השמש לתצרוכת החשמל הביתית כולה.

התקנת מערכת סולארית
מתעניינים במערכת?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

איך מרוויחים מהתקנת מערכת סולארית?

עלות התקנת מערכת סולארית משתנה בהתאם לצרכי הלקוח ותנאי השטח, אבל ברוב המערכות הביתיות (100 מ"ר בממוצע), היא עומדת על סכום השקעה של כ-50,000-70,000 שקלים.

גם אם הסכום מרתיע, יש לדעת שההשקעה תוחזר כבר כעבור שנים ספורות. התקנת מערכת סולארית של 10 מ"ר, תניב חיסכון של 912 שקלים בשנה. בכל שנות פעילותה, כ-25-30 שנה, היא תחסוך 220,000-270,000 שקלים.

בנוסף, ההכנסות השנתיות של בעל המערכת מיצירת החשמל הביתי פטורות ממס, עד לתקרה של 24,000 שקלים והוא לא מחויב בדיווח למע"מ או בתשלום ארנונה עבור המערכת.

יש לדעת שבזמני עומס ברשת החשמל, בימים קרים או חמים במיוחד, התעריף שבעל המערכת יקבל עבור הזרמת חשמל למערכת, יהיה גבוה יותר. כך גם במקרים בהם תעריפי החשמל יעלו מסיבה כלשהי.

למה התקנת מערכות סולאריות בישראל משתלמת במיוחד?

מאחר שקרני שמש יש כאן בשפע, ישראל מתאימה לשימוש באנרגיה סולארית לייצור חשמל. הקרינה חזקה ושעות השמש הרבות, מאפשרים לייצר כאן חשמל בכמות כפולה ומשולשת, מרוב מדינות אירופה. ולמרות זאת, כיום רק ל- 2.6% מייצור החשמל במשק הישראלי, אחראיות מערכות ירוקות, המונעות על ידי הרוח והשמש.

שימוש באנרגיה מתחדשת מקטין פליטת גזי חממה, המשתחררים בייצור החשמל המסורתי. מערכת סולארית ביתית ממוצעת של 10 קילוואט, על פני 100 מ"ר, תחסוך פליטת כ-10 טון פחמן דו-חמצני לאטמוספירה בשנה ו-250 טון, בכל חייה.

ישראל התחייבה ב-2015 בוועידת האקלים של האו"ם בפריז, להגיע ל-10% של חשמל ירוק עד 2020 וכיום יש גל של שינויים רגולטוריים, שנועדו להפוך התקנת מערכת סולארית למשתלמת עבור כלל תושבי ישראל.

למידע על אסדרות תעריפיות באתר חברת החשמל >>>

התקנת מערכת סולארית מסחרית

התקנת מערכת סולארית: התהליך המלא

בימינו, התקנת פאנלים סולאריים היא כבר לא משימה סבוכה ועתירת בירוקרטיה, אבל עדיין דורשת תכנון מדויק וביצוע קפדני.

 

בשלב הראשון, מבצע המתקין מדידות ראשוניות של השטח כדי לקבל נתונים לתכנון המערכת, אופן ההתקנה ומיקום הלוחות. הגורמים הנלקחים בחשבון הם כיווני השמש, גורמי ההצללה באזור, מיקום צנרת החשמל הקיימת בבית ומיקום ארונות החשמל.

התקנת מערכת סולארית הגדולה מ-50 קילוואט, מחייבת הגשת בקשה להיתר בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה. מערכות קטנות יותר נחשבות ל"בנייה קלה" ופטורות מהיתר, אך גם כאן, יש ליידע על כך את הוועדה לתכנון ובנייה ולהגיש בקשות לטופס 4 לחיבור לתשתיות החשמל והמים.

במקרים בהם נדרש היתר הבנייה, הוא יגיע תוך שלושה או ארבעה שבועות. בהמשך מגיעים נציגי חברת החשמל לפגישה עם מתקיני המערכת, להסדרת החיבור לרשת החשמל ומיקום הממירים והמונים הסולאריים, בהתאם לחוק החשמל.

כמה זמן אורכת התקנה של מערכת סולארית?

התקנת מערכת סולארית מתבצעת על ידי צוות של חשמלאי מורשה ומהנדס חשמל. זמן ההתקנה משתנה בהתאם לתנאים ולגודל המערכת. התקנת מערכת סולארית של 50 קילוואט ויותר, תימשך כשמונה ימים. התקנת מערכת סולארית קטנה יותר, תימשך כחמישה ימים בלבד.

עם סיום ההתקנה, תתבצע כאמור בדיקה של המערכת על ידי נציגי חברת החשמל, בנוכחות החשמלאי והמהנדס המתקינים. אישור חברת החשמל על תקינות המערכת יעבור למשרד התשתיות, שם יירשם בעל המערכת כיצרן אנרגיה, חברת החשמל תתקין מונה ייצור ותחבר את המערכת הסולארית לרשת החשמל הארצית.

​עכשיו אפשר להתחיל לייצר חשמל "תוצרת בית" להפעלת כל המכשור החשמלי הביתי ולצפות כיצד הסכומים על חשבונות החשמל, מצטמקים.

טכנאי מערכות סולאריות

תוחלת החיים של מערכת סולארית

הבלאי הטבעי של פאנלים סולאריים, עומד על כחצי אחוז בשנה, כלומר, גם 30 שנה לאחר שהותקנה, המערכת תמשיך לייצר חשמל בהיקף של 85% מהתפוקה ההתחלתית, אך מדובר בהערכה משוערת.

כיום לא ניתן עדיין להעריך בוודאות את תוחלת חייהן של מערכות סולאריות, כי הטכנולוגיה צעירה ורוב המערכות הקיימות לא הגיעו אף ל-20 שנה.

איך מתחזקים מערכת סולארית?

הבלאי המשמעותי ביותר נגרם מפגיעות פיזיות כמו שריטות, מכות או הצטברות לכלוך. תחזוקה של מערכת סולארית נועדה למנוע ולטפל בנזקים וכוללת ניקוי של הלוחות הסולאריים מדי שישה חודשים וטיפול בסוללה, הממיר ורכיבי הבקרה של המערכת, מדי חמש או עשר שנים.

מידע על תקלות או ירידה בביצועי המערכת, ניתן לקבל ישירות לטלפון הנייד באמצעות מערכות משוב ובקרה.

תוכן העניינים בעמוד זה
כמה המערכת שלכם תרוויח?

מלאו את הטופס ויועץ של קדמה סולארי יחזור אליכם בהקדם, עם פרטים מלאים והצעת מחיר משתלמת במיוחד.