fbpx
היתרונות של אנרגיה סולארית

4 יתרונות סביבתיים של אנרגיה סולארית

ישנם מניעים חיוביים רבים בהתקנה של מערכות אנרגיה סולארית על גג הבית או העסק שלך. בכל פעם שאתה יכול לייצר חשמל משלך, זו אנרגיה שאינך צריך לרכוש מחברת החשמל. ככל שעלויות החשמל ממשיכים לעלות, במיוחד עם הצפי לקיצים ארוכים וחמים יותר כאשר האקלים שלנו ממשיך להתחמם, מה שהופך את המעבר לאנרגיה מהשמש לדרך הטובה ביותר לדעת מראש, עשרות שנים קדימה, את עלויות החשמל הצפויות שלך.

מלבד הערך הכלכלי הנוצר מהמעבר לסולארי, ההשפעה הסביבתית של התקנת מערכות סולאריות היא משכנעת לא פחות. רוב החשמל המיוצר כיום בישראל מיוצר עדיין ממקורות אנרגיה פוסילית המזהמת את הסביבה כמו פחם וגז טבעי. מעבר לאנרגיה סולארית היא דרך מצוינת לתרום לעתיד נקי וירוק יותר ולעולם בר קיימא בנוסף לחסכון הכלכלי האדיר בהוצאות החשמל העתידיות שלך.

אם אתה שוקל להוסיף מערכת סולארית לבית או לעסק שלך, אל תחשוב רק על הרווח הכלכלי אלא גם תיקח בחשבון את ארבעת היתרונות הבאים של מערכות אנרגיה סולארית מבחינה סביבתית וברת קיימא:

1. שימוש באנרגיה סולארית תפחית את פליטת גזי חממה ופליטות CO2

בית ממוצע בישראל צורך בממוצע כ-17,000 קילוואט שעה של חשמל בשנה. מערכת אנרגיה סולארית ביתית בגודל ממוצע יכולה בקלות להפחית את המספר הזה ב-80% בעוד שחלק ניכר מהמערכות הביתיות יכולות להגיע ל-100% מהממוצע הזה ואף להרוויח כמה מאות שקלים בחודש על מכירת העודפים לחברת החשמל. למרות שמערכות סולאריות ביתיות הן קטנות יחסית, ההשפעה הסביבתית של יצירת אנרגיה סולארית מהשמש היא משמעותית.

במשך עשרים וחמש שנה (טווח הזמן של החוזה שלכם מול חברת החשמל) מערכת סולארית אשר מייצרת רק כ-80% מדרישות האנרגיה השנתיות של הבית בממוצע, תקזז את פליטת ה-CO2 המקבילה בלמעלה מ-90,000 ק"ג של פחם שנשרף, או את פליטת גזי החממה מ-60 טונות של פסולת מאתרי פסולת!

2. עבור לרכב חשמלי וסע על אנרגיה סולארית

זה די ברור שנסיעה במכונית חשמלית פירושה פחות, אם בכלל, ביקורים בתחנת הדלק. בחירה ברכב חשמל פירושה גם קיזוז של 100% מפליטת ה-C02 המזיקה של מכונית מסורתית. אבל מה שאנשים רבים לא מודעים אליו הוא שאם אתה מטעין את המכונית החשמלית באמצעות מערכת סולארית, כל מה שאתה עושה הוא להעביר את הוצאות האנרגיה ממשאבת הדלק לחשבון החשמל החודשי שלך.

מערכת אנרגיה סולארית תייצר חשמל עבור הבית שלך וגם תניע את המכונית שלך תוך כדי סיוע בקיזוז רב יותר של החשמל ה"מלוכלך" שהיית צריך לרכוש בדרך כלל מחברת החשמל.

בעתיד כאשר מערכות אגירת חשמל ביתיות יאושרו לשימוש בישראל (זה כרגע נמצא בתהליך הסדרה על ידי רשות החשמל ומשרד האנרגיה) ניתן יהיה להגיע למצב שבו כל החשמל שהרכב החשמלי יצרוך יהיה חשמל סולארי ירוק.

3. אנרגיה סולארית מפחיתה את זיהום מקורות המים

זהו דבר אשר קצת פחות ידוע, אבל בהחלט אחד היתרונות הסביבתיים הגדולים ביותר של אנרגיה סולארית. בעוד שכל תהליכי הייצור כיום דורשים מעט מים, כולל אלה המשמשים לייצור פאנלים סולאריים, כמות המים הכוללת הדרושה לייצור חשמל סולארי פחותה באופן דרמטי ממקורות חשמל המבוססים על דלקים פוסיליים או אנרגיה גרעינית.

טכנולוגיות ישנות יותר כמו גרעין, גז טבעי ותחנות כוח המבוססות על פחם דורשות כמויות אדירות של מים למטרות קירור. עם אנרגיה סולארית, אין כמעט סיכון למשאבי המים המקומיים, וגם פעולתם אינה מעמיסה על אספקה ​​מקומית של מים לצורכי חקלאות, מערכות שתייה וצרכי ​​מים חיוניים אחרים.

לעניין זה יש חשיבות גדולה אף יותר במדינה כמו ישראל, שבה מים הינה משאב נחוץ, למרות מתקני ההתפלה הרבים.

4. אנרגיה סולארית מפחיתה את העומס על משאבים מוגבלים

אוכלוסיית כדור הארץ גדלה בקצב מהיר אבל בכדור הארץ יש רק כמות מגובלת של נפט, פחם וגז טבעי. השמש היא מקור האנרגיה השופע ביותר של כדור הארץ ומייצרת 173,000 טרה-וואט של אנרגיה סולארית בכל שניה! זה יותר מפי 10,000 מכלל צריכת האנרגיה המשולבת בעולם וזה זמין שוב ושוב ללא הגבלה.

לעומת זאת, דלקים מאובנים מלוכלכים ואינם מתחדשים (לוקח להם מיליוני שנה להיווצר מחומר אורגני). בשלב מסוים, הם פשוט ייעלמו, או שהעלות של מציאתם והחילוץ שלהם תהיה יקרה מדי עבור האוכלוסייה הגדלה בעולם. אם לא נשנה את הרגלי צריכת המשאבים שלנו הנזק שייגרם לסביבה שלנו והעומס על התשתית הפיננסית בעולם עלולים להיות פשוט בלתי ניתנים לתיקון.

אנרגיה סולארית היא הדרך הטובה ביותר להתגונן מפני מציאות שבה המשאבים הטבעיים בכדור הארץ מצטמצמים.

המעבר לאנרגיה סולארית גם עוזרת להציל את כדור הארץ וגם שומרת על השינוי לאורך זמן. למעשה, זו פחות או יותר ההשקעה היחידה של משק הבית שתהיה לה השפעה סביבתית מיידית בשילוב החזרת הכסף על ההשקעה בצורה מהירה מסיום התקנתה.

 

תוכן העניינים במאמר
מחבר המאמר
קדמה סולארי
קדמה סולארי

קדמה סולארי הוקמה בשנת 2016 ע"י שלושה שותפים שעלו לישראל מארה"ב עם תחושה של שליחות.
קדמה סולארי מתמחה בתכנון והתקנת מערכות סולאריות על גגות מבנים פרטיים ומסחריים והפכה להיות אחת השחקניות המובילות בענף הסולאר בישראל.

מאמרים נוספים
בחלק הזה של סדרת המאמרים "הכרת את המערכת" נדבר על קווי החשמל המובילים את ה"חשמל הטרי" מהפאנלים אל עמדת הממיר. נדבר על הרכיבים: האופטימייזר, כבלי ה-DC והארקה.
בחלק השני בסדרת המאמרים "הכר את המערכת" נכיר את התשתית המבנית של המערכת, בשמה הנפוץ יותר - הקונסטרוקציה.
בסדרת המאמרים "הכר את המערכת הסולארית" נעבור על כל חלקי המערכת בין אם בנתונים פיזיים, באישורים אשר צריך להמציא או בסטנדרטים אשר יביאו למימוש הפוטנציאל של מערכת סולארית על הגג שלכם.
כמה המערכת שלכם תרוויח?

מלאו את הטופס ויועץ של קדמה סולארי יחזור אליכם בהקדם, עם פרטים מלאים והצעת מחיר משתלמת במיוחד.