fbpx
הפנאל הסולארי הראשון

מתי נוצר הפאנל הסולארי הראשון?

מגילויו של בקארל ועד לשליטתה של סין - מעקב אחר האבולוציה המדהימה של פאנלים סולאריים.

תגליות חלוציות: מבקרל ועד לפרס נובל של איינשטיין

1839 התגלה האפקט הפוטו-וולטאי על ידי מדען צרפתי בשם אדמונד בקרל בהיותו בן 19.

1883 נבנה התא הפוטו-וולטאי הראשון מסלניום מצופה זהב על ידי צ'ארלס פריטס.

1905 אלברט איינשטיין תיאר את מהות האור והאפקט הפוטואלקטרי המחקר הראשון שפורסם בכתב העת הנחשב "שנתון פיזיקה" וזכה בפרס נובל בפיסיקה על בסיס גלוי זה בשנת 1921.

albert einstein

1954 שלושה חוקרים אמריקאים המציאו תא סולארי עם יכולת ניצול של 6% באור שמש ישיר

1955 בנתה חברת בל את הלוח הפוטו- וולטאי הראשון העשוי משורה של רצועות סיליקון כאשר הציבו אותן בשמש הצליחו לכלוא את האלקטרונים החופשיים ולהמיר אותם לזרם חשמלי

1956 תכנן האדריכל פרנק ברידג'רס את בניין המשרדים המסחרי הראשון בעולם שבראשו פאנל סולארי לחימום מים מערכת שמש זו עדיין פועלת ברציפות מאז אותה תקופה

1958 שיגרה ברית המועצות את הלווין הראשון שעשה שימוש בתאים פוטו-וולטאיים על מנת לספק אנרגיה בסיפון

1960 הופמן אלקטרוניקה מצליחה להשיג 16% יעילות בייצור

1970 ד"ר אליוט ברמן וחברת EXXON מצליחים להוריד את מחיר הסולארי מ100$ לואט ל20$ לואט כאשר המחיר ירד מתחילים להשתמש בסולארי למגדלורים, רכבות ונורות האזהרה

1980 ארקו סולארי החברה הראשונה שמייצרת מגה וואט של פוטו-וולטאי בשנה

1982 נבנה השדה הפוטו וולטאי הראשון בקיבולת של 1 מגה וואט על ידי חברת ארקו סולארי

1986 נבנה השדה התרמי-סולארי הגדול בעולם בקליפורניה- השדה מכיל שורות של מראות שמרכזות את אנרגיית השמש ומערכת צינורות מעבירות חום יוצרות קיטור שמניע טורבינה ליצירת חשמל

מאז שנות ה-90 מאמצים רבים של מדינות וחברות פרטיות להגברת היעילות של פאנלים סולאריים, פיתוח טכנולוגיות מתאימות, יצירת שימושים וסוגי פאנלים חדשים וכמובן הורדת העלויות לייצר ושינוע מארצות רחוקות הביאו את תעשיית האנרגיה הסולארית למקום בו היא נמצאת היום.

האבולוציה של הפאנליים הסולאריים

עלייתה של סין והמרדף העולמי אחר אנרגיה מתחדשת

מדינות רבות בעולם הבינו שהעתיד הוא סולארי לכן משנות ה-90 נוצרה תחרות סמויה בין סין לארה"ב ואירופה על הייצור האיכותי והזול ביותר כמו במקרים רבים סין גברה על אירופה וארה"ב וכיום מתוך 10 החברות הגדולות ביותר בעולם 8 הן חברות סיניות, 1 דרום קוריאה ו-1 מקנדה.

כיום הירידה בעלויות, הגברת היעילות וההכרה הבינלאומית בנזקים בשימוש בדלקים מאובנים – הביאו את מדינות העולם להבנה שהעתיד הוא אנרגיות מתחדשות. סין היא המובילה בייצור כאשר היא מייצרת 130 gigawatts ומדינות באירופה כמו גרמניה הגיעו כמעט לייצור מלא של חשמל מאנרגיות מתחדשות.

מערכות סולאריות בצורת דב פנדה בסין

מעוניינים במערכת סולארית ביתית אצלכם בבית? צרו איתנו קשר עוד היום!

תוכן העניינים במאמר
מחבר המאמר
קדמה סולארי
קדמה סולארי

קדמה סולארי הוקמה בשנת 2016 ע"י שלושה שותפים שעלו לישראל מארה"ב עם תחושה של שליחות.
קדמה סולארי מתמחה בתכנון והתקנת מערכות סולאריות על גגות מבנים פרטיים ומסחריים והפכה להיות אחת השחקניות המובילות בענף הסולאר בישראל.

מאמרים נוספים
בחלק הזה של סדרת המאמרים "הכרת את המערכת" נדבר על קווי החשמל המובילים את ה"חשמל הטרי" מהפאנלים אל עמדת הממיר. נדבר על הרכיבים: האופטימייזר, כבלי ה-DC והארקה.
בחלק השני בסדרת המאמרים "הכר את המערכת" נכיר את התשתית המבנית של המערכת, בשמה הנפוץ יותר - הקונסטרוקציה.
בסדרת המאמרים "הכר את המערכת הסולארית" נעבור על כל חלקי המערכת בין אם בנתונים פיזיים, באישורים אשר צריך להמציא או בסטנדרטים אשר יביאו למימוש הפוטנציאל של מערכת סולארית על הגג שלכם.
כמה המערכת שלכם תרוויח?

מלאו את הטופס ויועץ של קדמה סולארי יחזור אליכם בהקדם, עם פרטים מלאים והצעת מחיר משתלמת במיוחד.