fbpx
גגות סולאריים

למה גג סולארי משתלם במיוחד בישראל?

היום כבר ברור שתופעת 'ההתחממות הגלובלית' היא מעשה ידי אדם. מרבית החשמל שאנחנו צורכים מופק באמצעות שריפה של תוצרי נפט, פחם וגז ובמהלך ההפקה נפלטים לאוויר גזי חממה מזיקים. כאשר מוסיפים לזה את התדלדלות מאגרי הדלקים שיוצרים משבר אנרגיה (שמזניק את מחירי החשמל לשמיים) מבינים שנדרש שינוי.
היום כבר ברור שתופעת 'ההתחממות הגלובלית' היא מעשה ידי אדם. מרבית החשמל שאנחנו צורכים מופק באמצעות שריפה של תוצרי נפט, פחם וגז ובמהלך ההפקה נפלטים לאוויר גזי חממה מזיקים.
כאשר מוסיפים לזה את התדלדלות מאגרי הדלקים שיוצרים משבר אנרגיה (שמזניק את מחירי החשמל לשמיים) מבינים שנדרש שינוי. נכון להיום הקונצנזוס המדעי גורס שהסיכוי היחיד שלנו להפוך את המגמה היא גמילה מצריכת אנרגיה מזהמת.

הפתרון הוא מעבר לאנרגיה מתחדשת ממקור ירוק ובתהליך הפקה שאינו כרוך בשריפת דלקים שפולטים לאוויר גזי חממה מזהמים. יש כמה שיטות להפקת אנרגיה מתחדשת, הנפוצה והזמינה מכולן, בטח במדינה כמו ישראל, היא רתימה של אור השמש. כי גם במציאות הנוכחית בה מזג האוויר 'משתגע', אפשר תמיד להיות בטוחים בדבר אחד – מחר בבוקר תזרח השמש.

 

גג סולארי

חלוצה בניצול אנרגיית השמש

בתפיסה הרווחת בישראל תשתיות חשמל הן תשתיות לאומיות באחריות חברת החשמל. אחד הדברים שמייחדים את האנרגיה המתחדשת הוא שלצד מתקני ייצור גדולים כמו סכרים בנהרות שממירים אנרגיה קינטית של מים במורד הזרם לחשמל או טורבינות רוח אדירות, יש גם פתרונות קומפקטיים של אנרגיה מתחדשת שיכולים לתת מענה אנרגטי למתקנים או מבנים בודדים.

מה שיפה בפאנלים סולאריים, זו העובדה שהטכנולוגיה הזו מתאימה הן לחוות סולאריות ענקיות שיכולות לייצר אלפי קוט"ש והן לפתרונות מקומיים, כמו גגות סולאריים ביתיים שיכולות לייצר ערך רב לכל מי שיש לו גג.

הרעיון לרתום את אנרגיית השמש אינו רעיון חדש ולמעשה מדינת ישראל היא אחד המקומות בהן התרחשה הפריצה המחשבתית (והטכנולוגית). בשנת 1950 המצאה ישראלית בשם 'דוד השמש' הפכה את חימום המים הסולארי למשהו נגיש ומשתלם.

דוד השמש נחשב עד היום לתופעה ישראלית (למרות שאומץ מזמן כפתרון בעשרות מדינות) ובמידה רבה הוא פתח את הדלת ויצר את התשתית לפאנל הסולארי המודרני לייצור חשמל. הפאנלים הסולאריים הראשונים שנועדו במיוחד לייצור אנרגיית שמש לחשמל, הופיעו כבר לפני מספר עשורים ולא היו שונים בצורתם מפאנלים של דוד שמש (אשר מייצר חום ולא חשמל).

עם השנים הטכנולוגיה השתכללה, הפאנלים הסולאריים הפכו ליעילים יותר, עמידים יותר וצורפו להם פתרונות המאפשרים אגירת אנרגיה. כיום מדובר בטכנולוגיה נגישה ואמינה מתמיד.

דוד שמש על גג רעפים

 

הגג שלכם יכול להפוך לגג סולארי

במרבית אזורי מדינת ישראל יש, בממוצע, למעלה מ-300 ימים בהן יש מספיק אור שמש המאפשר התמרה לאנרגיה חשמלית. עובדה זו, בצירוף המסורת הישראלית בתחום החדשנות הסולארית מייצרים הזדמנות גדולה להרבה מאוד עסקים ומשפחות פרטיות שברשותן נכס נדל"ן עם משאב לא מנוצל – גג.

יש בישראל אלפי קמ"ר של גגות (בנייני מגורים, בתים פרטיים, מבני תעשייה ולוגיסטיקה, מבנים חקלאים וכו') שניתן בקלות לרשת בפאנלים סולאריים, ולהפוך לגגות סולאריים שמצמצמים את עלויות החשמל ויכולים לייצר לבעלים שלהם הכנסה פאסיבית למשך 25 שנה.

מכוון שלרוב גגות נושאים משקל יחסית מועט במרבית המקרים אין בעיית משקל עם פאנלים סטנדרטיים בעלי עומס של 10 עד 20 ק"ג למ"ר.

את הפאנלים ניתן להתקין על גגות מכל סוג וזה כולל גגות רעפים. יש לכם גם פנוי בשטח של 70 מ"ר או יותר? יש סיכוי מצוין שגם הגג שלכם מתאים למערכת סולארית ביתית ויכול להפוך לגג סולארי עם לתחנת כוח קטנה וירוקה.

 

מערכת מסחרית

 

איך הופכים את הגג לגג לסולארי?

הטכנולוגיה החדשה והעובדה שמחירי הפאנלים הסולאריים הופחתו משמעותית בשנים האחרונות, יחד עם ההכרה של הממשלה בחשיבות המעבר לצריכת אנרגיה מתחדשת, הפכו את הגגות הסולאריים לנגישים מתמיד. יחד עם זה עדיין יש מספר משוכות שצריך לעבור ואישורים שצריך לקבל. הבשורות הטובות שאם הגג הסולארי המתוכנן הוא בעל מערכת בהספק הנמוך מ-600 KW (2.7 דונם) תהיו פטורים מרוב האישורים וההיתרים!

לגגות סולאריים קטנים ההספק הזה והמשקל הזה עדיין מאפשרים מרחב תמרון רב. אם המערכת שאתם מתכננים להתקין על הגג היא מערכת סולארית מסחרית, משמע בעלת הספק גבוה מ-600 KW, תצטרכו להצטייד במגוון אישורים הנדסיים ובטיחותיים (למשל היתר בטיחות אש משירות הכבאות) ולצרף אותם לבקשה שמגישים לחברת חשמל (בקשה שאפשר למלא באופן מקוון באתר חברת החשמל)בכל מקרה – קדמה סולארי תדאג בשבילכם לכל האישורים.

חברת החשמל בוחנת את התיק ואפילו שולחת איש מקצוע לשטח שיוודא שאכן ניתן לבצע את החיבור טכנית. במידה והכול נמצא כשורה, חברת החשמל תעניק את ההיתר המיוחל. קחו בחשבון שהשלב הזה (כולל איסוף האישורים המקדימים על ידכם) יכול לערוך מספר חודשים. שלב ההתקנה של גג סולארי לרוב יהיה פשוט ונדיר שיחרוג מ-3 ימי עבודה. מהנחת מסגרת האלומיניום שמהווה את הקונסטרוקציה של המערכת. אחרי שהונחה הקונסטרוקציה מתקינים את הפאנלים, את קופסאות החשמל ואת הממירים.

עכשיו הגג הסולארי מוכנה לפעולה מהבחינה הטכנית, אם כי עדיין לא ניתן להשתמש בה עד שיתקבל היתר הפעלה. החדשות הטובות: כשיסתיים השלב הזה צפויות 25 שנה של שקט עם חשמל ירוק הכנסה פאסיבית עם מכירת העודפים לחברת החשמל.

מערכת מסחרית על גג בית ספר

 

להשאיר את הטיפול בידי המקצוענים

קדמה סולארי בקיאה ברגולציה ובבירוקרטיה וגם אמונה על תכנון, הקמה ותחזוקה של גגות סולאריים עם ניסיון של 7 שנים ומעל 600 מערכות בכל רחבי הארץ. עם קדמה סולארי תחסוך לכם הרבה זמן וכאבי ראש. אנחנו ממליצים לכם ליצור איתנו קשר עוד היום ומומחה סולארי יגיע אליכם לבדיקת ההתכנות בגג שלכם ללא שום עלות וללא כל התחייבות.

אם המרדף אחרי האישורים, ההתקנה והחיבור שלה בפועל מרגיש לכם כמו משימה מורכבת מידי, כדאי שתדעו שכשזה מגיע להתקנת גגות סולאריים יש דרך נוספת – לתת למקצוענים לעשות את העבודה בשבילכם! צרו קשר עוד היום ונשמח לעמוד לרשותכם.

תוכן העניינים במאמר
מחבר המאמר
קדמה סולארי
קדמה סולארי

קדמה סולארי הוקמה בשנת 2016 ע"י שלושה שותפים שעלו לישראל מארה"ב עם תחושה של שליחות.
קדמה סולארי מתמחה בתכנון והתקנת מערכות סולאריות על גגות מבנים פרטיים ומסחריים והפכה להיות אחת השחקניות המובילות בענף הסולאר בישראל.

מאמרים נוספים
בחלק הזה של סדרת המאמרים "הכרת את המערכת" נדבר על קווי החשמל המובילים את ה"חשמל הטרי" מהפאנלים אל עמדת הממיר. נדבר על הרכיבים: האופטימייזר, כבלי ה-DC והארקה.
בחלק השני בסדרת המאמרים "הכר את המערכת" נכיר את התשתית המבנית של המערכת, בשמה הנפוץ יותר - הקונסטרוקציה.
בסדרת המאמרים "הכר את המערכת הסולארית" נעבור על כל חלקי המערכת בין אם בנתונים פיזיים, באישורים אשר צריך להמציא או בסטנדרטים אשר יביאו למימוש הפוטנציאל של מערכת סולארית על הגג שלכם.
כמה המערכת שלכם תרוויח?

מלאו את הטופס ויועץ של קדמה סולארי יחזור אליכם בהקדם, עם פרטים מלאים והצעת מחיר משתלמת במיוחד.