fbpx
מערכת סולארית על גג בטון

הגגות המתאימים למערכת סולארית | הכר את המערכת הסולארית – פרק 1

בסדרת המאמרים "הכר את המערכת הסולארית" נעבור על כל חלקי המערכת בין אם בנתונים פיזיים, באישורים אשר צריך להמציא או בסטנדרטים אשר יביאו למימוש הפוטנציאל של מערכת סולארית על הגג שלכם.

בפרק הזה של סדרת המאמרים "הכר את המערכת", נדבר על סוגי הגגות בישראל בהם נערכות התקנות של מערכת סולארית: בטון, רעפים, איסכורית או משולב. כל סוג גג מביא עמו תכנית ביצוע שונה במקצת, כאשר תמיד בראש סדר העדיפויות הדגש הוא על העמדה נכונה ובטוחה של הפאנלים בזווית אידיאלית לכיוון השמש.

סוגי הגגות הנפוצים ליישום מערכות סולאריות

גג בטון

במקרה הזה נוכל לבחור את המפנה שכן גג הבטון הוא שטוח ובעזרת בסיס המערכת (הקונסטרוקציה – הסבר מפורט בפרק 2) נפנה את הפאנלים לכיוון דרום כאשר נאלץ את גבולות המערכת לפי מתאר הגג. בגג מסוג זה נחבר את תשתית המערכת ללבנות בטון אשר מונחות על מרבדי זפת, על מנת לשמור על האיטום של הגג.

מערכת סולארית על גג בטון

( התמונה צולמה באחד מהאתרים המסחריים בשיתוף עם חברת אלקטרה )

גג רעפים

גגות מסוג זה ״מאלצים״ אותנו למפנה נתון, לא נוכל לשנות את כיוון הפאנלים. הקונסטרוקציה על גג רעפים מקבילה לשיפועו של הגג כך שהפאנלים הסולאריים מכסים את הרעפים ולא משנים את צורתו של הגג יותר מדי. בגג כזה החיבור מתבסס על תשתית הגג עצמו, ישנו מתאם מברזל (הוק – וו) אשר נשען על הקורות שמחזיקות את הרעפים.

מערכת סולארית על גג רעפים

(התמונה נלקחה מפרויקט ביתי של קדמה ברחובות)

גג איסכורית (או פאנל מבודד, בניה קלה)

כאשר מגיעים לגג מסוג זה צריך להתחשב בזווית הגג, אם הזווית לא מגיעה ל-10 מעלות נגביר את השיפוע בעזרת הקונסטרוקציה. החיבור לגג מסוג זה הוא בעזרת ברגים קודחים אשר מוברגים אל הקורות התומכות בגג.

מערכת סולארי על גג איסכורית

(התמונה צולמה באחד מהאתרים המסחריים בשיתוף עם חברת אלקטרה)

גג משולב

גג המכיל יותר מסוג אחד מהנ״ל, במקרה זה כל חלק יקבל קונסטרוקציה שונה בהתאם להסבר בסעיפים הקודמים, לדוגמא: בית עם גג בטון וגג איסכורית במרפסת.

מערכת סולארית בגג משולב

חשוב לציין שיש כל הזמן פיתוחים ואמצעים משלימים להתמודדות עם גגות מסוגים אחרים גם כן, ואנחנו בקדמה לא מפחדים מאתגרים!

 

מפנה הגג

חשוב לדבר גם על מפנה הגג. (הכיוון אליו פונה הגג) הוא נקודת עניין ראשונה בפרויקט, עוד לפני גודל הגג והסוג אליו משתייך. על מנת להביא למימוש פוטנציאל אנרגטי, נבין את מסלול השמש:

השמש זורחת במזרח ושוקעת במערב.

לכן מפנה הגג האידיאלי הוא דרומי, את זה ניתן להסיק מהעובדה שכשהשמש בשיא כוחה (שעות הצהריים עד אחר הצהריים) מיקומה של השמש על מסלולה היומי הוא בדרום, כלומר כשהכי חם – המערכת תתקרב לייצור במלוא הפוטנציאל.

גג מזרחי הוא השני במדד האופטימליות, והשלישי הוא המערבי. השמש בבוקר יותר אפקטיבית מאשר בערב לכן מזרח עדיף על מערב אם כי ההבדל ביניהם הוא באחוזים בודדים. אחרון בסולם הוא הכיוון הצפוני, השמש אף פעם לא ישירה על גג בעל מפנה צפוני, אבל זה לא אומר שמערכת שפונה צפונה לא מייצרת חשמל כלל.

במקרה של מפנה צפוני מימוש הפוטנציאל הוא כמעט בלתי אפשרי אך עדיין יכול להיות כלכלי אם המערכת מספיק גדולה.

עד כאן בחלק הראשון של סדרת המאמרים החדשה שלנו, נשמח שתקראו, מה שלא תבינו אנו כאן לענות לשאלותיכם. צרו קשר ונוכל לעזור לכם בדרך למערכת סולארית והכנסה פסיבית ל-25 השנים הקרובות.

 

תוכן העניינים במאמר
מחבר המאמר
קדמה סולארי
קדמה סולארי

קדמה סולארי הוקמה בשנת 2016 ע"י שלושה שותפים שעלו לישראל מארה"ב עם תחושה של שליחות.
קדמה סולארי מתמחה בתכנון והתקנת מערכות סולאריות על גגות מבנים פרטיים ומסחריים והפכה להיות אחת השחקניות המובילות בענף הסולאר בישראל.

מאמרים נוספים
בחלק הזה של סדרת המאמרים "הכרת את המערכת" נדבר על קווי החשמל המובילים את ה"חשמל הטרי" מהפאנלים אל עמדת הממיר. נדבר על הרכיבים: האופטימייזר, כבלי ה-DC והארקה.
בחלק השני בסדרת המאמרים "הכר את המערכת" נכיר את התשתית המבנית של המערכת, בשמה הנפוץ יותר - הקונסטרוקציה.
בכל שניה השמש הופכת מיליוני טונות מהמסה שלה לאנרגיה דרך חלק שנקרא פוטון. חלק זעום מהאנרגיה הזו מגיע לכדור הארץ, הנמצא במרחק של 150 מיליון ק"מ ה'מסע' הזה אורך קצת יותר משמונה דקות . קרינה כוללת 2 רכיבים ישיר - sunshine ולא ישיר - daylight וכן אפשר ליישם רכיב שלישי קרינה שמוחזרת חזרה מהקרקע חזרה.
כמה המערכת שלכם תרוויח?

מלאו את הטופס ויועץ של קדמה סולארי יחזור אליכם בהקדם, עם פרטים מלאים והצעת מחיר משתלמת במיוחד.