fbpx
קונסטרוקציה של מערכת סולאריתקונסטרוקציה של מערכת סולארית

קונסטרוקציה | הכר את המערכת הסולארית – פרק 2

בחלק השני בסדרת המאמרים "הכר את המערכת" נכיר את התשתית המבנית של המערכת, בשמה הנפוץ יותר - הקונסטרוקציה.

בכל מערכת סולארית, ביתית או מסחרית, ישנה התאמה מלאה בין קווי המתאר של הגג אל התוצאה הסופית של המערכת, ללא הקונסטרוקציה הדבר לא מתאפשר. בתחום הסולארי התשתית על גגות בנויה מאלומיניום ומחולקת לשני רכיבים:

  1. הרגל
    בנויה מאלומיניום זוויתי שמחובר בברגים מחוזקים מברזל. בסיום הרכבת הרגל, היא תיצור שיפוע אחיד יחד עם רגליים אחרות המרכיבות את השולחן (מקבץ פאנלים צמודים ומחוברים יחדיו).
  2. הקושרת
    גם היא מאלומיניום אבל בנויה בצורת פרופיל מרובע כאשר בשתיים מפאותיו ישנן מגרעות אשר מאפשרות את נעילת חלקה התחתון של הקושרת אל הרגל ואילו המגרעת עליונה מופנית כלפי מעלה ומהווה בסיס ישר ומפולס לחיבור הפאנלים. הרגל מחברת בין נקודת העיגון (לבנות הבטון המונחות על הגג) אל הקושרת, ואילו הקושרת מחברת בין הרגל לפאנלים.

נזכיר שוב את סוגי הגגות: בטון, רעפים, איסכורית או משולב.

גג בטון

במקרה הזה לתשתית שני תפקידים מהותיים, הראשון הוא הברור מאליו; לשאת את משקל המערכת ולוודא שהמערכת נשארת במקום ושומרת על יציבות לאורך השנים. תפקידה השני הוא ליצור את הזווית האידיאילית אל מול השמש, שהיא נעה בין 5 ל-15 מעלות. בגגות בטון מסוימים ישנם פני השוח אינם אחידים, במקרה כזה נשתמש בברגים מיוחדים (עוגן חץ) בעזרתם נפלס את התשתית.

קונסטרוקציה על גג בטון

גג רעפים

כמו שהוסבר בחלק הקודם של הבלוג, לא נשתמש ברגליים, אלא במחבר ייעודי (הוקים) אל תשתית העץ שמתחת לרעפים מצידו התחתון ואל הקושרת מצידו העליון, מה שיביא את קווי המתאר של הפאנלים למקבילים אל הגג.

קונסטרוקציה על גג רעפים

גג איסכורית

תהליך בניית הקונסטרוקציה דומה מאוד לגג הבטון עם הבדל מהותי בודד, במקום אבני הבטון נחבר את הרגל אל התשתית של גג האיסכורית. נאתר את קווי התמיכה של הגג (פטות) ובעזרת ברגים קודחים ננעל את הרגל אל הגג, לא לפני שניישם חומר איטום (סיקה) ויריעת גומי (PDM) במקום של חדירת הבורג לגג.

קונסטרוקציה על גג איסכורית

גג משולב

בגג משולב נשתמש בכל אחת מהדרכים שלמעלה כשכל אזור בגג יקבל את התשתית והחיבור המתאימים לו.

לסיכום, לא באמת משנה מה זווית הגג או הסוג אליו הוא משתייך רוב הסיכויים שאפשר ורצוי להתקין על גגכם מערכת סולארית. יש לזכור תמיד שכחברה ותיקה ומנוסה, קדמה סולארי תמצא פתרונות לכל בעיה שתעלה.

מעוניינים בהתקנת מערכת סולארית על גג העסק? צרו איתנו קשר עוד היום!

 

 

תוכן העניינים במאמר
מחבר המאמר
קדמה סולארי
קדמה סולארי

קדמה סולארי הוקמה בשנת 2016 ע"י שלושה שותפים שעלו לישראל מארה"ב עם תחושה של שליחות.
קדמה סולארי מתמחה בתכנון והתקנת מערכות סולאריות על גגות מבנים פרטיים ומסחריים והפכה להיות אחת השחקניות המובילות בענף הסולאר בישראל.

מאמרים נוספים
בחלק הזה של סדרת המאמרים "הכרת את המערכת" נדבר על קווי החשמל המובילים את ה"חשמל הטרי" מהפאנלים אל עמדת הממיר. נדבר על הרכיבים: האופטימייזר, כבלי ה-DC והארקה.
בסדרת המאמרים "הכר את המערכת הסולארית" נעבור על כל חלקי המערכת בין אם בנתונים פיזיים, באישורים אשר צריך להמציא או בסטנדרטים אשר יביאו למימוש הפוטנציאל של מערכת סולארית על הגג שלכם.
בכל שניה השמש הופכת מיליוני טונות מהמסה שלה לאנרגיה דרך חלק שנקרא פוטון. חלק זעום מהאנרגיה הזו מגיע לכדור הארץ, הנמצא במרחק של 150 מיליון ק"מ ה'מסע' הזה אורך קצת יותר משמונה דקות . קרינה כוללת 2 רכיבים ישיר - sunshine ולא ישיר - daylight וכן אפשר ליישם רכיב שלישי קרינה שמוחזרת חזרה מהקרקע חזרה.
כמה המערכת שלכם תרוויח?

מלאו את הטופס ויועץ של קדמה סולארי יחזור אליכם בהקדם, עם פרטים מלאים והצעת מחיר משתלמת במיוחד.