fbpx
תחזוקת מערכת סולארית

ניקוי מערכות סולאריות

עכשיו כשהמערכת הסולארית שלכם כבר מייצרת עבורכם חשמל (וכסף), חשוב לדעת כיצד נכון לשמור על המערכת נקייה ויעילה ככל האפשר. כדי להבטיח שהמערכת שלכם עובדת כמו שצריך ובתפוקה מרבית - ישנם מס' דברים שחשוב לתת עליהם דגש.
עכשיו כשהמערכת הסולארית שלכם כבר מייצרת עבורכם חשמל (וכסף), חשוב לדעת כיצד נכון לשמור על המערכת נקייה ויעילה ככל האפשר. כדי להבטיח שהמערכת שלכם עובדת כמו שצריך ובתפוקה מרבית – ישנם מס' דברים שחשוב לתת עליהם דגש.

מה עשוי לגרום לפאנל סולארי לייצר פחות חשמל?

אבק

פאנלים סולאריים, באופן טבעי, צוברים אבק רב – ובשל כך התפוקה של הפאנל יורדת בצורה דרמטית. כשיש לכלוך על הפאנל זה גורם להסתרה של קרני השמש ומקשה על הפאנל לייצר חשמל. במצב כזה עלול להיווצר עומס על התאים בפאנל מה שעשוי להביא לכך שהפאנל כולו יפסיק לתפקד.

לכלוך

גורם נוסף שיכול לכלך את מערכת הוא צואה של יונים. (כן כן, שמעתם נכון.) היונים נמשכות לשבת ולקונן במערכות סולאריות, כיוון שהן רואות בקונסטרוקציה מקום בטוח להן לעשות בו קן. כמובן שקינון יונים יכול לפגוע בקולטים במערכת וללכלך בצורה מאוד חמורה את הפאנלים עצמם.
 
כאשר יש אבק ולכלוך כמו שציינו על הפאנל, תהיה בהכרח ירידה משמעותית של כ- 30 אחוז בתפוקה של הפאנל, בנוסף לירידת התפוקה הרגילה של פאנל במשך השנים, שמוערכת בכ- 0.04 אחוז בשנה.)
תכנון נכון של מערכת סולארית שלה מתבסס על התפוקה של הפאנלים, וירידה בתפוקה עשויה לגרום לתשואה נמוכה יותר.
שטיפת מערכת סולארית

מספר דרכים שניתן לנקות ולשמור על הפאנלים שלכם

 
אנחנו נמליץ תמיד על הדרך המקצועית והבטוחה ביותר לשמירה על המערכת והפאנלים שלכם – שימוש בחברה מקצועית. כיום קיימות בשוק המון חברות שונות לניקוי פאנלים. קדמה סולארי אף היא מציעה חבילות שטיפות ידניות למערכות סולאריות. אנחנו עובדים בשיטת האוסמוזה ההפוכה – בשיטה זו אנו משתמשים במים טהורים ללא אבנית, דואגים לשטוף ולהגיע לכל פאנל במערכת שלכם עם המכשירים החדשים והמתאימים ביותר למערכת סולארית ביתית וכמובן גם למערכות מסחריות.
 
שיטה נוספת חדשה ביותר שאנחנו ממליצים עליה עושה חברת Ay solarclean המציעה מגוון פתרונות תחזוקה למערכות סולאריות פרטיות ולתעשיות. 
חברת AY משתמשת ברובוטים לניקוי הפאנלים. הרובוטים יושבים על גבי הפאנל ביחד עם מברשת מיוחדת שמסלקת את הלכלוך והאבק בשעה המוגדרת לכך מנקה את הפאנלים באופן אוטומטי ללא כל צורך בגורם חיצוני או התעסקות מצידכם.
 
לסיום, חשוב לזכור – ניקוי פאנל, סילוק ציפורים, פתרונות אחזקה ותיקונים עושים רק אצל בעלי מקצוע מומחים בתחום! פנו אלינו לפרטים נוספים לשמוע על חבילות התחזוקה והאחזקה שלנו ועל מידע נוסף בנוגע למערכות שטיפה אוטומטיות.
ניקוי מערכות סולאריות
תוכן העניינים במאמר
מחבר המאמר
קדמה סולארי
קדמה סולארי

קדמה סולארי הוקמה בשנת 2016 ע"י שלושה שותפים שעלו לישראל מארה"ב עם תחושה של שליחות.
קדמה סולארי מתמחה בתכנון והתקנת מערכות סולאריות על גגות מבנים פרטיים ומסחריים והפכה להיות אחת השחקניות המובילות בענף הסולאר בישראל.

מאמרים נוספים
בחלק הזה של סדרת המאמרים "הכרת את המערכת" נדבר על קווי החשמל המובילים את ה"חשמל הטרי" מהפאנלים אל עמדת הממיר. נדבר על הרכיבים: האופטימייזר, כבלי ה-DC והארקה.
בחלק השני בסדרת המאמרים "הכר את המערכת" נכיר את התשתית המבנית של המערכת, בשמה הנפוץ יותר - הקונסטרוקציה.
בסדרת המאמרים "הכר את המערכת הסולארית" נעבור על כל חלקי המערכת בין אם בנתונים פיזיים, באישורים אשר צריך להמציא או בסטנדרטים אשר יביאו למימוש הפוטנציאל של מערכת סולארית על הגג שלכם.
כמה המערכת שלכם תרוויח?

מלאו את הטופס ויועץ של קדמה סולארי יחזור אליכם בהקדם, עם פרטים מלאים והצעת מחיר משתלמת במיוחד.